Handelsbetingelser
Handelsvilkår
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Dream Collection Danmark
Dream Collection Danmark (Drift) & Returadresse
Lillegade 20, 2500, Valby
CVR: 41312165
Kontakt:
TLF: 50 13 50 09
E-mail: kontakt@dreamcollection.dk
Ansvarlig for virksomheden:
E-mail: am@dreamcollection.dk
Persondatapolitik
Cookiepolitik
§1. Leveringstidspunkt og transport
§1.2 Ordrebekræftelse:
Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved at logge ind på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kontakt@dreamcollection.dk
Når ordren afsendes fra os, vil du modtage en e-mail med evt. Track and Trace nr samt en faktura på købet.
§2. Sikkerhed & ID-Bekræftelse
§2.1
Lunar Bank A/S krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende, inklusive Dream Collection Danmark, ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
§2.2 E-mail Korrespondance
E-mails kan indeholde fortrolig information. Hvis du ikke er den rette modtager af e-mailen, eller hvis du modtager den ved en fejltagelse, beder vi dig venligst informere afsender om fejlen ved at bruge svarfunktionen. Samtidig bedes du slette e-mailen med det samme uden at videresende eller kopiere den. E-mails sendt fra Dream Collection Danmark må ikke slås offentligt op på nettet uden accept fra Dream Collection Damark.
§3. Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os, inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Varerne kan sendes til: Dream Collection Danmark Lillegade 20, Valby, 2500, DK (Her sendes pakkerne retur)
Det er ikke muligt af aflevere fysisk på vores adresse
§3.1 Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Morten Hansen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens onlineklageportal her - http://ec.europa.eu/odr
§4. Returret (udfyld retursedlen for at lette ekspeditionen)
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Du skal selv afholde portoudgifter i forbindelse med returnering. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får forsendelsesomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Værdiforringet:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne refunderet.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg kan ikke fortryddes.
Alle forsendelser til Dream Collection Danmark skal ske med omdeling til vores adresse, vi afhenter desværre ikke pakker der ender i pakkeshops. Når du sender en pakke retur, og beløbet ikke længere overstiger 400 kr., tillægges fragt på 29 kr.
Være opmærksom på at dao ikke leverer til adressen. Vi anbefaler at man bruger postnord.
Hvis pakken undlades at hentes fra en pakkeshop ville vi modregne de reelle udgifter til returneringen, vi bliver pålagt.
Varerne kan sendes til: Dream Collection Danmark Lillegade 20, Valby, 2500 DK (Her sendes pakkerne retur)
Du kan nedhente en returseddel, hvis du har tabt den medfølgende i pakken, vi sendte til dig, eller hvis du af andre grunde har brug for at printe en returseddel ud.
§4.2 Julegaver
Alle julegaver, der er købt fra 1 Oktober i år, kan byttes til noget andet på webshoppen frem til næste 8. januar.. Bemærk at julegaverne kan byttes til noget andet i webshoppen. Pengene kan ikke refunderes. (Der er 14-dages returret.) Kunden vil modtage en gavekort/rabatkode, hvis ordren ikke overholder fristerne.
§5. Pris og betaling:
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via: Betalingskort: Visa-Dankort, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro, Visa Electron, ViaBill og MobilePay. Kreditkort gebyret er på 2%
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Der skal købes for et minimumsbeløb på 50 kr inkl. moms.
Når du handler med Dream Collection Danmark, indgås aftaler på dansk.
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Dream Collection Danmark. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Dream Collection Danmarks side, er denne af vejledende art. Dream Collection Danmark indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.
Når du gennemfører en onlinebetaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkode.
De data, du oplyser i forbindelse med et onlinekøb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er altså kun PBS, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet hæves først på din konto, når pakken sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Beløbsreservation ved køb med betalingskort og Mobile Pay:
Når du godkender et køb og anvender betalingskort eller Mobile Pay som betalingsmiddel, reserverer vi beløbet på dit valgte betalingskort. Dette gælder dog ikke Dankort
Vi trækker først pengene, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse.
Vi foretager reservationen for at sikre os, at kortet ikke er spærret, og der er dækning på kortet.
Når beløbet trækkes på kortet, ophæves reservationen automatisk.
Den maksimale varighed af en reservation afhænger af korttypen, som du kan få oplyst af kortudsteder, f.eks. din bank.
Hvis du oplever, at en reservation ikke er blevet ophævet, bedes du kontakte din kortudsteder, da det kun er din kortudsteder, der kan ophæve reservationen.
Vi henviser i øvrigt til vilkårene for dit betalingskort, som du har fået udleveret af kortudsteder.
§7. Persondatapolitik:
Dine personlige oplysningerFor at du kan indgå en onlineaftale med www.dreamcollection.dk, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Dream Collection.dk (Dream Collection Danmark) og opbevares i 2 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige er Dream Collection Danmark (Dream Collection Danmark)
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi samarbejder herudover med Lunar Bank, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@dreamcollection.dk
§8. Prisgaranti:
Da vi hos Dream Collection altid ønsker at kunne tilbyde vores kunder den bedste pris på vores varer, lægger vi et stort arbejde i dagligt at opdatere vores priser, så de altid er de laveste på markedet. Prisgarantien omfatter de fleste af vores produkter i vores sortiment og gør, at du kan få varen til samme pris. Hvis du har bestilt og fået varen leveret kan vi tilbyde et gavekort i form af prisforskellen. Prisgaranti ydes i 14-dage efter købet.
Krav til opfyldelse af prisgaranti:
- Varen skal være samme mærke og have de samme specifikationer. (Ved no-name mærker skal varen blot være i samme udseende/kvalitet.)
- Prisen for varen er inkl. forsendelse.
- Prisgarantien omfatter alle danske netbutikker og fysiske butikker.
- Varen SKAL være på lager.
- Prisgaranti omfatter ikke kampagner og tilbudsvare
Sådan får du prisgaranti rabat:
- Find produktet på en anden dansk webshop og kopier linket fra webadressen.
- Find produktet her på dreamcollection.dk
- Til sidst sender du linket, som du kopierede, og produktvarenummeret fra dreamcollection.dk til vores Kundeservice kontakt@dreamcollection.dk
BEMÆRK PRISGARANTI GÆLDER IKKE PÅ FØLGENDE VARE:
- - Parfumer.
- - Vare med længere leveringstid (fjernlager).
§10. Ændring til disse Handelsbetingelser
Fra tid til anden og uden forudgående varsel kan vi ændre disse Retningslinjer. Vi vil informere dig om sådanne ændringer via vores Website. Du accepterer, at din fremtidige brug af vores Website og vores tjenester, efter vi har slået nye versioner af disse Retningslinjer op, udgør din accept af disse opdateringer
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Dream Collection Danmark (Her sendes pakkerne retur)
Lillegade 20, 2500 Valby
Tlf: 50 13 50 09
E-mail: kontakt@dreamcollection.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)